Tefaf 2011 Op zoek naar kunst die je overkomt

De bedragen die voor kunst worden neergelegd hebben zulke proporties aangenomen dat je de neiging hebt de artistieke kwaliteit eraan af te meten. En wie het over geld heeft, heeft het over Damien Hirst. Wanneer ik bijna een uur door de gangpaden dwaal betrap ik me op de gedachte nog geen enkel werk van de best verkopende levende kunstenaar te hebben gezien. De afgelopen jaren was de excentrieke Brit alomtegenwoordig. Dan gebeurt er iets wonderlijks. Terwijl ik nietsvermoedend in de richting wandel van een glasplaat waaronder honderden vlindertjes van stof glinsteren, slechts luttele seconden na mijn spontane gedachte, kijk ik op het naambordje en zie opeens de naam van Damien Hirst!

Lees verder: zwartgoud tefaf 2011

Geef een reactie

