De overlevingskunst van Marianne Faithfull

“Heroïne zorgt dat je je interesse verliest in eten, maar het was meer dan dat. Ik wilde volledig verdwijnen, steeds kleiner en kleiner om te kunnen ontsnappen in het afvoerputje. Ik liet Mick in de steek en daarna mezelf. Ik liet mezelf in de goot achter, met anorexia en heroïne. Maar een deel van mij klampte zich vast aan de liefde. De kracht van mijn moeders liefde heeft me voor een deel geholpen, het deel in mij dat het wilde maken.”

Lees hier verder

Geef een reactie

